NASZE SZKOLENIA UAVO

Szkolenia Axidro Academy odbywają się na lotniskach zaprzyjaźnionych aeroklubów w Polsce. Dlaczego? Bo według nas to najlepsze miejsce na szkolenia! Na lotniskach poznasz w pełni ruch lotniczy i zobaczysz innych jego uczestników. Dzięki temu lepiej odnajdziesz się w przestrzeni powietrznej i przygotujesz się na różne sytuacje. Poza tym chcemy, abyś poczuł wspaniałą atmosferę lotniska! :)

Obecnie współpracujemy z:
Aeroklubem Ziemi Pilskiej
Aeroklubem Leszczyńskim
Aeroklubem Ostrowskim (lotnisko Michałków)
Aeroklubem Konińskim
Aeroklubem Koszalińskim
Po szkoleniu w Axidro Academy otrzymasz potwierdzenie ukończenia szkolenia, uprawniające do przystąpienia do egzaminu państwowego przed egzaminatorem ULC, materiały szkoleniowe, materiały informacyjne oraz certyfikat adepta Axidro Academy.
Oczywiście! Doradzimy, jaki sprzęt będzie odpowiedni dla Ciebie i działań, do jakich będziesz go wykorzystywał. Pokażemy Ci, na co warto zwrócić uwagę przy zakupie sprzętu. Podpowiemy, w jakie akcesoria warto się zaopatrzyć, a co będzie stratą pieniędzy. Będziemy do Twojej dyspozycji zarówno na szkoleniu, jak i po nim!
Warto posiadać własnego drona na szkoleniu i uczyć się od razu na nim. Jeśli jednak nie masz sprzętu, o nic się nie martw! Przeszkolimy Cię na naszym sprzęcie bez dodatkowych opłat.
Większość naszych kursantów to osoby, które nigdy wcześniej nie sterowały bezzałogowymi statkami powietrznymi. Szkolenie UAVO VLOS trwa 3 dni, podczas których adepci Axidro Academy uzyskują pełną wiedzę i umiejętności wymagane nie tylko na egzaminie, ale również w przyszłych lotach. To jednak zbyt mało czasu, żeby utrwalić sobie wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne, a bez tego zdanie egzaminu państwowego jest właściwie niemożliwe.
Zależy nam, aby nasi adepci nie tylko zdawali egzaminy państwowe na świadectwo kwalifikacji operatora BSP, ale też czuli się pewnie i swobodnie latając dronami w przestrzeni powietrznej. Tylko dzięki temu są w stanie latać bezpiecznie i zgodnie z prawem.
- dokument potwierdzający tożsamość,
- dokument ukończenia szkolenia w ośrodku szkoleniowym wpisanym na listę ośrodków szkoleniowych ULC,
- ważne orzeczenie lekarskie - listę lekarzy-orzeczników znajdziesz tu: http://www.ulc.gov.pl/pl/personel-lotniczy/medycyna-lotnicza/lekarze-orzecznicy,
- ubezpieczenie OC ważne na czas zdawania egzaminu - takie ubezpieczenie możesz nabyć tu: http://www.finansowachata.pl/ ,
- wypełniony poprawnie wniosek o wydanie Świadectwa Kwalifikacji - do pobrania tutaj: http://ulc.gov.pl/pl/personel-lotniczy/licencjonowanie-personelu-lotniczego/wzory-wnioskow/2049-43lpl1-wniosek-o-wydanie-wiadectwa-kwalifikacji-uavo,
- dowód opłaty za egzamin teoretyczny, praktyczny i wydanie ŚK wniesiony na konto ULC.

Szczegóły uzyskania powyższych dokumentów znajdziesz tu: link
Egzamin teoretyczny trwa 45 minut i składa się z pięciu bloków tematycznych. Do zaliczenia potrzebne jest 75% prawidłowych odpowiedzi. Jeśli nie zaliczysz danego bloku, na poprawkowym egzaminie zdajesz tylko niezaliczony blok. Po pozytywnie zdanym egzaminie teoretycznym możesz podejść do egzaminu praktycznego.
Nie ma konkretnie określonych elementów czy figur, jakie będziesz musiał wykonać podczas egzaminu praktycznego. Są natomiast elementy i figury umowne, które warto poznać przed egzaminem. Są to:

- okrąg
- kwadrat
- kwadrat ze wznoszeniem i opadaniem na zmianę
- trójkąt odlot i przylot po tej samej linii od siebie i do siebie
- zawis na stałym pułapie z obrotem o 90 stopni w tempie 3-5 sek.

Powyższe elementy i figury są często zadawane na egzaminie praktycznym. Nie oznacza to jednak, że są wymagane. Egzaminator z Urzędu Lotnictwa Cywilnego sprawdzi Twoje umiejętności panowania nad dronem w zakresie możliwości sprzętu, na jakim zdajesz egzamin praktyczny.

Na naszych szkoleniach uczymy opanowania i sterowania sprzętem tak, aby nasi kursanci czuli się pewnie i swobodnie podczas lotów dronem. Dzięki temu żadna figura czy element zadany przez egzaminatora nie będzie dla Ciebie problemem, a sterowanie dronem będzie płynne, dynamiczne i stabilne.

Podczas egzaminu praktycznego na operatora BSP poruszamy się w kwadracie o maksymalnych wymiarach 30x30m. Jednak same figury wykonywane są w obrębie kwadratu o wymiarach 15x15m. Egzaminatorzy często wyznaczają ten obszar za pomocą słupków.
  • Pamiętaj, że polecenia wydawane są dla operatora, ale względem ułożenia BSP.
  • Jeśli mamy wykonać lot w prawo to, jest to prawo dla położenia statku powietrznego względem kierunku lotu, nie pozycji, z której wykonujemy sterowanie BSP. Możliwe jednak, że egzaminator skonkretyzuje polecenie i wskaże nam kierunek, w którym masz odlecieć dronem.
  • Jeśli masz wykonać ósemkę, to wykonujemy ją w poziomie do ziemi, chyba że egzaminator poleci wykonać ją według własnych zaleceń.
  • Nie wykonuj bezmyślnie lotów tak daleko, jak egzaminator każe! Zawsze kontroluj granice widoczności według swojego uznania i możliwości sterowania . Jeśli według Ciebie sprzęt wychodzi poza te granice, zgłoś ten fakt egzaminatorowi i poproś o skrócenie dystansu z uwagi na niepewność i słabą widoczność drona.
  • Przed przystąpieniem do egzaminu przygotuj sprzęt! Dokręć śmigła, sprawdź stan naładowania akumulatora oraz poprawność zbindowania nadajnika z odbiornikiem, Sprawdź sprzęt ogólnie pod kątem możliwych uszkodzeń podczas transportu. Skalibruj prawidłowo sprzęt i pewności zapisu miejsca startu, gdyby zaistniała przyczyna użycia funkcji FailSafe. Wprowadź odpowiednie parametry użycia FailSafe jeśli to możliwe do zaistniałych warunków otoczenia, w tym wysokość wykonywanego powrotu do miejsca startu. Weź pod uwagę przeszkody terenowe w miejscu zdawania egzaminu.
    Egzaminator nie poprosi Cię o wykonanie procedury FailSafe, ale z różnych przyczyn może się ona uruchomić podczas egzaminu.
Pamiętaj, że Ty sam jako osoba zdająca egzamin decydujesz o wykonywaniu lotu podczas trudnych warunków atmosferycznych. W każdej chwili możesz zrezygnować z egzaminu praktycznego bez podawania przyczyny oraz bez konsekwencji. Będziesz mógł przystąpić do niego w innym terminie bez ponownej opłaty.
Egzamin zdajesz bez użycia funkcji GPS. Tylko w ten sposób egzaminator może ocenić Twoje realne umiejętności wykonywania lotów. Umiejętność sterowania dronem po utracie sygnału z GPS czy GLONAS jest niezbędna do bezpiecznego kontynuowania lotu lub sprowadzenia sprzętu w bezpieczne miejsce.
Świadectwo Kwalifikacji jest wydawane bezterminowo, natomiast jest ono ważne przez 5 lat.
ADIZ - Strefa Rozpoznawcza Obrony Powietrznej (Air Defense Identification Zone)
AD - Lotnisko (Aerodrome)
AGL - Nad Poziomem Morza (Above Ground Level)
AIC - Biuletyn Informacji Lotniczej (Aeronautical Information Circular)
AIP - Zbiór Informacji Lotniczych (Aeronautical Information Publication)
AIS - Służby Informacji Lotniczej (Aeronautical Information Services)
ALT - Wysokość bezwzględna (Altitude)
AMSL - Nad Średnim Poziomem Morza (Above Mean Sea Level)
ATS - Służby Ruchu Lotniczego (Air Traffic Services)
ATC - Kontrola Ruchu Powietrznego (Air Traffic Control)
ATZ - Strefa Ruchu Lotniskowego (Aerodrome Traffic Zone)
BSP - Bezzałogowy Statek Powietrzny
BVLOS - Poza zasięgiem wzroku (Beyond Visual Line of Sight)
CTR - Strefa Kontrolowana Lotniska (Control Zone)
D - Strefa Niebezpieczna (Dangerous Area)
EA - Strefa Ćwiczeń (Exercise Area)
EASA - Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (European Aviation Safety Agency)
FIR - Region Informacji Lotniczej (Flight Information Region)
FIS - Służba Informacji Lotniczej (Flight Information Service)
FL - Poziom Lotu (Flight Leavel)
GAMET - Prognoza Obszarowa Dla Lotów Na Małych Wysokościach (General Aviation Meteorology)
GLONAS - Globalny System Nawigacji Satelitarnej (Rosja) (Global Navigation Satellite System)(Rosja)
GNSS - Globalny System Nawigacji Satelitarnej (Świat) (Global Navigation Satellite System)(World)
GPS - Globalny System Pozycjonowania (Global Positioning System)
ICAO - Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (International Civil Aviation organization)
IFR - Zasady Wykonywania Lotów Według Wskazań Przyrządów (Instrument Flight Rules)
MR - Wielowirnikowiec (Multi Rotor)
MOA - Wojskowa Strefa Operacyjna (Military Operations Area)
P - Strefa Zakazana (Prohibited Area)
METAR - Komunikaty Regionalnych Obserwacji Meteorologicznych Dla Lotnictwa (Meteorological Aerodrome Report)
NOTAM - Informacje Dla Pilota (Notice To Air Man)
PANSA - Państwowa Agencja Żeglugi Powietrznej (Polish Air Navigation Services Agency)
R- Strefa Ograniczona (Restricted Area)
RPA - Zdalnie Sterowany Statek Powietrzny (Remotely Piloted Aircraft)
RPAS - Zdalnie Sterowany System Latający (Remotely Piloted Aircraft System)
TAF - Prognoza Pogody Dla Lotnictwa (Terminal Aerodrome Forecast)
TRA - Strefa Czasowo Zarezerwowana (Temporary Reserved Area)
TMA - Rejon Kontrolowany Lotniska (Terminal Control Area)
TSA - Strefa Czasowo Wydzielona (Temporary Segregated Area)
TWR - Wieża Kontroli Lotu (Tower (aerodrome control)
UAS - Bezzałogowy System Powietrzny (Unmanned Aerial System)
UAV - Bezzałogowy Statek powietrzny (Unmanned Aerial Vehicle)
UAVO - Operator Bezzałogowego Statku Powietrznego (Unmanned Aerial Vehicle Operator)
UTC - Uniwersalny Czas Skoordynowany (Universal Time Coordination)
VLOS - W Zasięgu Wzroku (Visual Line of Sight)
VFR - Zasady Wykonywania Lotów Z Widocznością (Visual Flight Rules)
WGS-84 - Światowy System Geodezyjny 1984 (World Geodetic System- 1984)
- Autostart - automatyczne wznoszenie drona na określoną wysokość bez ingerencji operatora,

- Autolądowanie Autolądowanie – automatyczne lądowanie bez ingerencji operatora, z automatycznym rozbrojeniem silników po wylądowaniu,

- GPS – dron stara się utrzymać zadaną przez operatora pozycję, przeciwdziałając sile wiatru, a wykorzystywane są do tego dane z satelitów GPS,

- Łatwa orientacja - umożliwia lot w zadanym kierunku bez względu na to, w jakim miejscu znajduje się przód bezzałogowca. Jest to tryb bardzo przydatny dla osób uczących się pilotażu,

- RTH ( powrót do miejsca startu) - dron wzbija się na ustaloną wysokość, aby ominąć drzewa, wraca nad miejsce startu i automatycznie ląduje. Tryb ten może być aktywowany przez operatora lub wyniknąć z zerwania połączenia RC, wyczerpania akumulatorów czy osiągnięcia maksymalnego zasięgu.

- Tryb manualny – sterownik lotu automatycznie stabilizuje drona do pozycji poziomej,

- Auto - autonomiczny tryb lotu. Umożliwia automatyczny start, lot po określonej wcześniej trasie z wykonywaniem poleceń oraz automatyczne lądowanie bez ingerencji operatora. Tryb wymaga wcześniejszego wgrania misji przez Ground Station,

- Follow me - tryb automatycznego podążania za pilotem, multikopter może automatycznie kadrować gimbal, tak by pilot cały czas znajdował się w obiektywie,

- Circle - bezzałogowiec wykonuje lot okrężny skierowany przodem do okrążanego obiektu.
Ruch lotniczy wiąże się z regulacjami prawnymiregulacjami prawnymi. Jako operator drona musisz ich przestrzegać, aby Twoje loty były zawsze bezpieczne i zgodne z prawem. Przed każdym lotem sprawdź w jakiej strefie lotniczej się znajdujesz i na http://ai.pansa.pl/dron/ . Upewnij się, że masz wszystkie wymagane zezwolenia do lotów w danej strefie.
Aby szybko i łatwo zlokalizować, w jakiej strefie lotniczej jesteś, możesz użyć aplikacji Drone Radar: https://droneradar.eu/
Większość lotów odbywa się w przestrzeni otwartej. Kiedy planujesz lot, weź pod uwagę czynniki atmosferyczne. Do przewidywania prognozy pogody w miejscu w którym się znajdujesz posłuży Ci aplikacja SkyICM Meteo lub http://infometeo.pl/. Zainstaluj ją i nie daj się zaskoczyć pogodzie!